Eerste Hulp bij Inloggen

Eerste Hulp bij Inloggen

Hoe log ik eigenlijk in? Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Deze pagina helpt u op weg bij het inloggen of in de situatie dat u het wachtwoord bent vergeten. Mocht u er toch zelf niet uitkomen, overleg dan eerst met iemand die u mogelijk verder kan helpen voordat u ons vraagt of belt voor assistentie.

De volgende onderwerpen zijn beschreven:


 

Hoe kan ik inloggen?

Ga naar de website van de EGS en klikt op “Mijn EGS”: dit is rechts bovenin te vinden; zoals wordt aangegeven in het onderstaande plaatje (omcirkelt).

Daarna ziet u de pagina waarmee u kunt inloggen.

Het gedeelte onder de titel “Inloggen” bevat twee velden:

  • een veld voor uw gebruikersnaam (dit is NIET uw mailadres) en
  • een veld voor uw wachtwoord (alleen u weet dat wachtwoord).

Vul de twee velden in en druk op de knop “Inloggen”. U komt dan op het besloten gedeelte van de website, zoals hieronder is te zien.

Dit noemen we 'Mijn EGS' of 'Mijn Gemeente'. Uiteraard kunt u de andere bladzijdes van de website gewoon blijven gebruiken. 

Merk op dat in plaats van "Mijn EGS" nu uw naam wordt getoond (in de afbeelding is de naam doorgestreept, uit privacy overwegingen).


 

Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam?

Om in te kunnen loggen heeft u een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig (let op: uw gebruikersnaam is NIET uw emailadres).

Als u uw eigen gebruikersnaam bent vergeten kunt u dat zelf opvragen via de weblink die te vinden is onder het gedeelte "Wachtwoord vergeten":

 

De regel "Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten" is een weblink en helpt u verder. Als u op die regel/weblink klikt ziet u een formulier waarin u uw emailadres kunt invoeren, zoals te zien is in onderstaande afbeelding (het is een plaatje, niet het formulier zelf!).

Tik uw emailadres in en u ontvangt een bericht in uw emailbox met uw gebruikersnaam.


 

Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

U bent uw wachtwoord vergeten, dat is heel vervelend. Als u naar "Mijn EGS" gaat ziet u onder "Wachtwoord vergeten" een formulier waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. (Mocht u niet weten hoe u bij "Mijn EGS" komt, kijk dan bij de vraag "Hoe kan ik inloggen?".) De onderstaande afbeelding laat dit zien (het is een plaatje, niet het formulier zelf!):

Als u uw gebruikersnaam en emailadres invult krijgt u een nieuw wachtwoord toegestuurd naar uw emailadres. 

PS. Mocht u een wachtwoord-manager gebruiken, vergeet dan niet uw wachtwoord bij te werken in uw wachtwoord-manager (hierbij kunnen wij u helaas niet helpen). Als u dat niet doet zal uw wachtwoord-manager het oude wachtwoord gaan invullen: maar het oude wachtwoord is het verkeerde wachtwoord!


 

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om uw wachtwoord te wijzigen moet u eerst inloggen. Daarna selecteert u in het menu dat (alleen) verschijnt als u op uw naam KLIKT (uw naam staat rechts bovenin het scherm). Ter illustratie (de naam is weggekrast in verband met privacy):

Klik op "Wachtwoord wijzigen"; de onderstaande afbeelding (een plaatje!) geeft aan wat u dan ziet:

Uiteraard moet u uw huidige wachtwoord opgeven in het veld "Oude wachtwoord". Niet vergeten om uw nieuwe wachtwoord nogmaals in te voeren. 

PS. Mocht u een wachtwoord-manager gebruiken, vergeet dan niet uw wachtwoord bij te werken in uw wachtwoord-manager (hierbij kunnen wij u helaas niet helpen). Als u dat niet doet zal uw wachtwoord-manager het oude wachtwoord gaan invullen: maar het oude wachtwoord is het verkeerde wachtwoord!


 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Om uw gegevens te wijzigen moet u eerst inloggen. Daarna selecteert u in het menu dat (alleen) verschijnt als u op uw naam KLIKT (uw naam staat rechts bovenin het scherm). Ter illustratie (de naam is weggekrast in verband met privacy):

Klik op "Mijn Profiel". Er verschijnt dan een bladzijde waarmee u uw gegevens kunt wijzigen. De onderstaande afbeelding geeft een indruk (bepaalde stukken tekst zijn weggelaten in verband met privacy). 

Klik op het 'tandwieltje' (in de illustratie hieronder omcirkeld).

Nadat u op het 'tandwieltje' hebt geklikt, ziet u een aantal velden waarmee u uw gegevens kunt wijzigen. Ter illustratie:


Ik kan niet inloggen in de app

Dat klopt, op dit moment kunnen we nog geen gebruik maken van de app, het plan is om eerst de website rond te krijgen voordat we de app gaan afnemen.